Monday, May 28, 2007

Kami ingin membantu penternak yang kekurangan modal

Kami ingin membantu penternak yang kekurangan modal

1. Anda ingin tahu dengan lebih lanjut lagi?

Dalam pengalaman pendek kami didalam bidang penternakan, kami berpeluang bertemu danberkenalan dengan penternak-penternak yang bersemangat dan berkesungguhan tinggi walaupun modal yang ada kurang mencukupi. Kambing ternakan diberi makan rumput dan daun-daun yang dikumpul disekitar kebun seadanya. Kambing kelihatan kurus, hasil pengeluaran tidak memberansangkan dan bibit bibit kekecewaan mula timbul. Perjalanan terasa sukar dan pengalaman yang dilalui tidak menggembirakan.

Kami memahami masalah anda dan kami hormati dan sanjungi semangat dan kesanggupan anda untuk meneruskan perjuangan.

2.Kenapa kami ingin membantu anda?

Sebagai penghormatan diatas kesungguhan penternak-penternak kambing yang sanggup meneruskan perjuangan walaupun perjalanan yang ditempuhi sukar sekali kerana modal yang dipunyai kurang mencukupi, kami telah bersepakat untuk membantu anda. Anda tidak perlu bersusah payah untuk meminjam wang untuk membeli makanan yang terbaik untuk kambing anda. Anda juga tidak sekali kali perlu merasa putus asa. Anda tidak perlu membuat keputusan untuk menjual kesemua kambing ternakan dan kandangnya sekali.

3.Bagaimana kami dapat membantu anda?


Kami sedia membantu anda. Kami sedia menerima kambing anda sebagai pertukaran untuk makanan kambing yang berkualiti. Sebagai contoh, jikalau anda mempunyai 10 ekor kambing dewasa dan 1 ekor anak, anda boleh menukar anak kambing itu dengan makanan kambing. Jikalau nilai anak kambing itu adalah RM100 sebagai contoh, anda boleh menukarkannya dengan 2 bag Pallet Biopalma Goat/Sheep Felda yang harganya RM36 untuk 1 bag, 1 blok Nutriblok dari Mardi yang berharga RM15 dan 1 botol Molife dari Mardi yang berharga RM12. Kesemuanya berjumlah RM72+RM15+RM12=RM99 dan kami akan tetap memulangkan RM1 kepada anda!

4.Kesimpulannya?

Dengan hanya menukarkan seekor anak kambing, anda dapat memberi makanan yang terbaik untuk kambing ternakan yang lain! Hasil pengeluaran kandang anda tentu bertambah baik. Keyakinan diri anda bertambah dan perjalanan menjadi semakin mudah. Pengalaman ini tentunya menyeronokkan. Ini adalah faktor penting untuk kejayaan anda. Anda lebih gembira. Kami turut tumpang gembira dapat membantu anda dan kami juga gembira dapat seekor anak kambing. Kami harap ini dapat membantu sedikit sebanyak didalam perjuangan anda.

Kami bersedia untuk membantu anda.

Kami sedia berunding untuk pertukaran dengan jumlah yang tinggi.

Kami menjalankan program percubaan ini untuk penternak di kawasan Batu Pahat, Pontian dan kawasan disekitarnya. Sila hubungi Ladang Ternakan Merlong sekarang.

Jika anda menternak kambing atau lembu di kawasan sekitar Batu Pahat atau Pontian, Johor Darul Takzim, anda boleh mendapatkan bekalan makanan ternakan Pallet Biopalma dari Felda, blok berkhasiat Nutriblok dan cecair berkhasiat Molife dari Mardi dan cecair EM (Effectice Micro Organisme) dari Ladang Ternakan Merlong, Merlong Tambak, Johor. Sila Hubungi kami: Faidzal 0123706480, Pak Man 0133088409, Pak Zam 0167046439, Shazali 0192737720.

No comments: