Monday, May 28, 2007

Nutriblok and Molife dari Mardi


Blok Nutrien Nutriblok dan Cecair Nutrien Molife Hasil Kajian Saintifik Dan Terperinci Mardi.


1. Apa itu Nutriblok dan Molife? Siapa yang menjalankan kajian terhadap Nutriblok dan Molife?

Blok nutrien berkhasiat Nutriblok dan cecair minuman nutrien berkhasiat Molife adalah hasil kajian saintifik dan terperinci oleh Mardi. Mardi yang dikenali sebagai badan yang mementingkan kualiti yang dapat membantu penternak tempatan dan bukan keuntungan semata mata, pengeluarannya hanya dilesenkan kepada syarikat Matech setelah Mardi benar benar berpuas hati dengan hasil kajiannya. K

2. Di manakah kajian ini dilakukan? Apakah hasil kajian saintifik dan terperinci oleh Mardi itu?

Kajian dilakukan di Malaysia untuk penggunaan penternak di Malaysia. Kajian menunjukkan tanah di Malaysia tidak dapat membekalkan cukup nutrien untuk tumbuhan makan ternakan. Ini menjejaskan bekalan nutrien kepada kambing anda seterusnya membantutkan kadar tumbesaran dan tahap kesihatan kambing anda. Kajian dijalankan untuk mendapatkan nutrien blok dan cecair nutrien yang dapat membekalkan bukan sahaja keperluan garam mineral tetapi juga protein, tenaga dan vitamin seterusnya menambahkan selera pemakanan untuk mempercepatkan kadar pertumbuhan haiwan ternakan anda.

Hasilnya terciptalah nutrien blok Nutriblok dan cecair nutrien Molife. Nutriblok dan Molife mempunyai fungsi untuk membekalkan protein, garam galian dan vitamin yang diperlukan oleh haiwan ternakan dengan kos yang lebih rendah berbanding blok garam yang diimpot. Penggunaan blok ini juga dapat mengawal jangkitan cacing terhadap haiwan ternakan anda.

3. Adakah Nutriblok dan Molife lebih baik daripada blok garam impot? Mengapa harganya lebih murah?

Mardi telah menjalankan kajian khusus untuk menjadikan blok nutrien Nutriblok dan cecair nutrien Molife ini lebih berkesan berbanding blok garam yang diimpot. Untuk makluman anda Nutriblok dan Molife membekalkan protein, tenaga, mineral dan vitamin yang amat diperlukan untuk ternakan di Malaysia berbanding dengan blok garam impot yang tidak membekalkan protein dan tenaga dan di hasilkan untuk ternakan yang hidup di persekitaran yang berbeza dengan di Malaysia. Kosnya dapat dikurangkan dengan penghasilan di dalam negeri dan pengunaan bahan bahan yang boleh didapati di dalam negeri. Anda, penternak tempatan, cuma perlu melakukan pelaburan yang lebih rendah untuk mendapatkan produk yang lebih baik.

4. Kenapa ada blok nutrien dan cecair nutrien? Apa perbezaannya dari segi penggunaan?


Molife pula mempunyai fungsi yang hampir serupa dengan Nutriblok kecuali ianya tidak mempunyai kebolehan untuk mengawal pembiakan cacing dalam haiwan ternakan. Tetapi kelebihannya sebagai cecair membuatkan ianya lebih mudah untuk digunakan dan lebih mudah dan lebih cepat diserap oleh haiwan ternakan.

Tidak semestinya kesemua ternakan anda suka menjilat Nutriblok atau blok garam, tetapi pasti kesemuanya akan minum air. Jika anda campurkan Molife kedalam bekalan air minuman untuk ternakan anda, anda dapat memastikan bekalan garam mineral, protein, tenaga dan vitamin yang cukup untuk ternakan anda.

Ianya juga amat berguna terutama sekali untuk haiwan ternakan yang sakit, lemah dan tidak berupaya untuk makan atau menjilat Nutriblok. Anda boleh menggunakan picagari untuk memasukkan cecair molife yang telah dibancuh dengan air kedalam mulut haiwan ternakan anda. Masukkan dengan perlahan dan halakan kebahagian pipi untuk mengelakkan cecir dari memasuki saluran pernafasan. Dengan cara ini anda dapat membantu haiwan yang sakit dan lemah dengan membekalkan khasiat, garam mineral dan vitamin yang amat diperlukan untuk proses pemulihan. Ianya amat penting kerana anda dapat menghindarkan kambing anda mati akibat kekurangan bahan nutrien.

5. Berapa pelaburannya?

Pelaburan untuk makanan tambahan adalah amat penting. Ia menjamin kambing anda dibekalkan dengan bahan bahan berkhasiat yang secukupnya untuk menghasilkan kadar tumbesaran dan pembiakan yang menguntungkan. Dengan Blok Nutrien Nutriblok dan Cecair Nutrien Molife pelaburan anda tentunya akan mendatangkan hasil yang optimum.

Kami membekalkan:
1. Blok Nutrien Nutriblok dengan hanya RM15 untuk satu blok 4kg!
2. Cecair Nutrien Molife dengan hanya RM12 untuk satu botol 1.5 liter!

Nota: 30ml Cecair Molife, lebih kurang sebanyak satu sudu besar, dicampurkan dengan 3 liter air untuk minuman seekor kambing sehari.

Penternak yang telah menggunakan Nutriblok dan Molife amat berpuashati dengan hasil pelaburan mereka. Pelaburan anda bukan sahaja dari segi kewangan, ianya juga melibatkan masa dan tenaga anda. Masa anda yang terbuang tidak akan dapat diganti. Dapatkan pulangan yang maksimum untuk pelaburan wang, tenaga dan masa anda. Dapatkan Nutriblok dan Molife sekarang.

Kami sedia berunding untuk pembelian dengan jumlah yang tinggi.

Jikalau anda menternak kambing atau lembu di kawasan sekitar Batu Pahat atau Pontian, Johor Darul Takzim, anda boleh mendapatkan bekalan makanan ternakan Pallet Biopalma dari Felda, blok berkhasiat Nutriblok dan cecair berkhasiat Molife dari Mardi dan cecair EM (Effectice Micro Organisme) dari Ladang Ternakan Merlong, Merlong Tambak, Johor. Sila Hubungi kami: Faidzal 0123706480, Pak Man 0133088409, Pak Zam 0167046439, Shazali 0192737720.

No comments: